Laddar

Därför väljer de att öppna i Kristianstad

Under nästa år kommer Kristianstad att få minst åtta helt nya butiker då C4 Shopping slår upp portarna. Här är anledningen till varför de valt att etablera sig här.

delningar

Nästa år kommer köpcentrat C4 Shopping att stå klart i Hammar med en yta på 35 000 kvadratmeter. Hittills har det avslöjats att ett 40-tal butiker och restauranger kommer etablera sig i lokalerna och att majoriteten av ytan nu är uthyrd. Ett flertal av verksamheterna kommer att bli helt nya för Kristianstad. De ger en samstämmig bild om varför de har valt just C4 Shopping.

– Vi vill öppna butik på C4 eftersom vi tror det kommer bli Sydöstra Sveriges bästa och mest attraktiva handelsplats. Vi etablerat oss uteslutande på Sveriges mest attraktiva handelsplatser som tar sina besökare på allvar, säger Henrik Andersson på frisörföretaget Vacker.

 

Här är ett exempel på hur Deichmannbutiken kan se ut. Foto: Deichmann.

 

En annan butik som kommer till Kristianstad är Deichmann, en gigant inom skor. De kommer att öppna i en 330 kvadratmeter stor lokal i köpcentrat. De letar hela tiden nya platser för etablering och investerar årligen miljonbelopp.

– Läget är mycket viktigt för oss när vi öppnar nya butiker. Vi sätter våra butiker i gallerior eller handelsområden där vi är övertygade om att utvecklingen i området är bra och vi kan se en långsiktig lönsamhet, har Diechmanns vd Julia Schmitz tidigare sagt till 24kristianstad.se.

Espresso House finns redan på två platser i Kristianstad, men de väljer nu att öppna ett tredje kafé. Även den kommer vara på C4 Shopping.

– Våra två enheter i Kristianstad har fått en bra start och vi känner oss redo för ytterligare en etablering i området. Vi etablerar oss på högtrafikerade platser med stark handel, säger Andrea Eriksson, Espresso House Group.

C4 Shopping som ägs av det holländska bolaget Eurocommercial räknar med ett upptagningsområde innehållandes cirka 300 000 invånare. På handelsområdet kommer det förutom det stora köpcentrat att finnas ytterligare tre fastigheter. Lidl och City Gross ska finnas i två av dessa. Bolaget räknar med att handelsplatsen kommer få cirka fem miljoner besök per år.

Här är de nya verksamheterna som kommer till Kristianstad nästa år:

Jack & Jones: Klädbutiken grundades år 1989 och har expanderat kraftigt sedan dess. Nu finns över 1 000 butiker i 38 länder. Butiken vänder sig till män i alla åldrar. De startade med jeans-kläder och har sedan utökat sortimentet. Vacker: Sveriges mest snabbväxande frisörföretag. De har välutbildade frisörer och professionella hårprodukter i stora butiker med en butiksmiljö som ska vara tilltalade. Just nu har de fem butiker i Sverige och en i Spanien på Palma de Mallorcas största köpcentrum. Butiken på C4 kommer att bli den åttonde butiken i Sverige.

Chili Wok: Restaurangen har ambitionen att förnya och förbättra synen på asiatisk mat. De lagar mat från asiatiska köket, men i en modern tappning.

Skult: Frisörföretaget startades 1995 av Maria Jörgensen och den första Skult-salongen öppnade året efter. I dag har de nio salonger i sex olika städer samt en frisörskola.

Deichmann: Europas största skokedja, det antika tyska Deichmann, har funnits i mer än 100 år och firar nu 10 år i Sverige. De har 30 egna butiker i Sverige från Umeå i norr till Malmö i söder. Förra året sålde de varor för cirka 55 miljarder kronor världen över.

EuroNail: En salong med specialitet på nagelvård. De erbjuder manikyr, naglar, pedikyr, fransk manikyr och nagellack.

Volt: Klädbutiken etablerades 2006 med butiker i Oslo och dess närområde. Nu har de ett 80-tal butiker i hela Skandinavien. Målet är att erbjuda kläder från kända varumärken riktat till män. De driver också tidningen Volt Magasin som ges ut i 250 000 exemplar.

Önska: Inredningsbutiken har i dagsläget 37 butiker från Ystad i söder till Boden i norr. De säljer främst produkter till köket, allt från bestick till brödrostar. Samt en hel del andra inredningsprodukter för hemmet.

Relaterade artiklar